Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible i Segura 2025 a Avinyonet de Puigventós
- Detalls
- Publicat el Dimecres, 01 Octubre 2025 10:32
Avinyonet de Puigventós participa a la Setmana Europea de la Mobilitat des del 2012.
L'Ajuntament d'Avinyonet de Puigventós es va adherir, novament, a la Setmana Europea de la Mobilitat que promou hàbits de mobilitat més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric, així com visualitzar els canvis possibles en l’ús de l’espai públic, millorar la qualitat de l’aire i la reducció de la contaminació.
El tema escollit per a la Setmana Europea de la Mobilitat del 2025 és Mobilitat per a tothom i posa l’accent en l’accessibilitat al transport públic i la prevenció de la pobresa del transport. Destaca la rellevància de garantir que l’accés al transport públic no es vegi condicionat pels ingressos econòmics, la ubicació, el gènere o les capacitats i, per tant, no doni lloc a la limitació de l’accés a llocs de treball, educació i serveis essencials.
En el cas d'Avinyonet de Puigventós, algunes de les mesures implementades al nostre municipi, per tal de fomentar una mobilitat sostenible i segura han estat:
- Aprovació de la nova ordenança de circulació.
- Millora de les infraestructures (voreres, passos de vianants, etc.).
- Eliminació de barreres arquitectòniques.
- Manteniment del punt de recàrrega per a vehicles elèctrics.
- Programa de reducció de la velocitat en zones properes a l'escola.
- Creació d'aparcaments d'enllaç o de dissuació.
De la mateixa manera, durant la setmana del 13 al 17 d'octubre, els nens i nenes de l'escola Gonçal Comellas, de forma voluntària, aniran i tornaran de l'escola amb bicicleta. Obsequiarem a tots els participants amb una bossa de roba de la Setmana de la Mobilitat 2025.







Avís Legal / Política de privacitat / Política de cookies / Preferències de cookies / Registre d’Activitats de Tractament