ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent

Espai de Coworking d'Avinyonet de Puigventós

Un projecte de dinamització i revitalització de l'edifici de la Plaça Pintor Sibecas.

L’edifici que, històricament, havia estat una Capella, la Capella de Sant Joan, va esdevenir l’Ajuntament d’Avinyonet de Puigventós. Amb el temps, va deixar de ser l’Ajuntament i va passar a ser la biblioteca del poble.
Des de les Eleccions Municipals del 2011, l’Ajuntament va voler promoure el servei de la biblioteca municipal d’Avinyonet de Puigventós, que es trobava en desús, i, tot i que mai s’havia constituït com a tal, el 24 de setembre del 2011 es va fer un acte de presentació i reobertura de la biblioteca municipal d’Avinyonet de Puigventós.
Amb la col·laboració de joves voluntaris, vàrem portar a terme la tasca de classificació dels llibres i la reobertura de l’espai. Malauradament, la iniciativa no va tenir acceptació i la manca d’usuaris va fer que l’espai es tornés a tancar.
Atès que aquest Ajuntament sempre va intentar buscar fórmules per tal de tornar a obrir i promoure la biblioteca municipal per a què els veïns del municipi en poguessin fer ús i gaudir-ne, a l’abril del 2014 es va tornar a obrir amb un nou projecte de dinamització. Malgrat això, l’espai continuava sense tenir usuaris i es va procedir, de nou, al seu tancament.
Valorant aquests antecedents i la manca d’interès per fer ús d’aquest servei; tenint en compte que, fins i tot, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà va portar a terme un servei itinerant de biblioteca pels diferents municipis de l’Alt Empordà, inclòs Avinyonet de Puigventós i que, aquest servei, es va eliminar definitivament per manca d’usuaris; Després de consultar als pobles veïns d’igual o major nombre d’habitants, per exemple Vilafant amb 5.480 habitants, i assabentar-nos que estan en la mateixa situació i que tots han acabat tancant la biblioteca per manca d’usuaris i amb el coneixement del fet que no estem obligats a tenir una biblioteca municipal, des del Consistori, amb la ferma convicció de la promoció i dinamització dels espais municipals, va ubicar a l’edifici de la biblioteca l’Espai de Coworking d’Avinyonet de Puigventós, acció impulsada per l’Ajuntament pel foment de la creativitat, la interacció i la col·laboració entre professionals, essent el seu objectiu principal el d’oferir un espai de treball compartit per a emprenedors que iniciïn el seu projecte, fomentar la creativitat per impulsar noves iniciatives i promoure la col·laboració entre professionals possibilitant compartir idees i projectes que fomentin l’ocupació o afavoreixin el nostre municipi.
El Ple de l’Ajuntament, en sessió ordinària de data 8 de maig del 2015, va acordar, per unanimitat, l’aprovació provisional del projecte i la va sotmetre a informació pública per un període de trenta dies hàbils. Un cop exhaurit el termini esmentat, i sense haver rebut cap al·legació ni suggeriment, el Ple de l’Ajuntament, en sessió de 8 de juliol del 2015, va procedir a l’aprovació definitiva, per unanimitat, de l’establiment i prestació del servei de coworking juntament amb el seu reglament regulador.

Es va procedir a adequar l’espai i, pel que fa als llibres, en un primer moment, l’Ajuntament els va fer valorar, però es tractaven de llibres d’escàs valor econòmic, segons van confirmar alguns llibreters consultats, i per aquest motiu es va optar per guardar-los al magatzem municipal i reciclar-los en benefici de l’Escola del poble. “Els llibres no s’han llençat, sinó que s’han reciclat per donar-los una nova utilitat per a la mainada”.
A la 1ª planta de l’edifici, s’hi ubiquen els diferents punts de treball i a la planta baixa s’hi poden organitzar actes, exposicions i reunions per part dels usuaris, sempre que aquest espai no s’hagi d’utilitzar per l’Ajuntament, tant sigui en actes, activitats o la cessió de l’ús a les entitats i associacions (en l’actualitat s’estan beneficiant l’Orfeó de l’Empordà, La Taberna de Jabba (jocs de Rol), l’Associació de Dones Independents d’Avinyonet de Puigventós i s’hi porten a terme els Tallers de Memòria).
El termini de presentació de sol·licituds per disposar de l’espai de treball es va iniciar l’1 d’octubre del 2015 i el servei va començar l’1 de novembre del 2015. Ara com ara, hem pogut apreciar l’interès per aquest projecte, que es troba en ple funcionament.
Per a més informació, us recomanem llegir l’article publicat a la nostra pàgina web “El coworking rural, una gran oportunitat per als emprenedors de la comarca”.